Tehy 30-vuotisjuhlat vuonna 2011

TIIVISTELMÄ: 30 vuoden saavutukset ja takaiskut

Juhlittiinkin - Tehy:n  Pellon Ammattiosaston 30-kymppistä  toimintaa 11.5.2011, tarjoamalla Tehy-lokolla koristellut täytekakkukahvit työpaikoilla.

Juhlimme 28.5.2011 yhdessä eläkkeelle siirtyneiden tehyläisten kanssa Saukkoriipillä, Kotariipissä. Puheenjohtaja laati ja esitti 30-vuotisesta taipaleesta historiikin, valokuvaesitys oli hauska yhdistettynä karaokeen ja kisailuun. Sitten syötiin, vietettin hauska ilta yhdessä ja laulettiin.

Järjestömme 30-vuotismerkkipäivää juhlistettiin myös yhteistyökumppaneiden kanssa kunnantoimistolla yhteistyöryhmän kokouksessa 6.6.2011 kakkukahvitarjoilun merkeissä.

Tehyn Pellon ammattiosasto 30 vuotta. Meillä on juhlavuosi 2011.

Kiitos jäsenille ja yhteistyökumppaneille!

Terveydenhuoltoalan ammattijärjestöt tekivät merkittävää ay-historiaa Tehyä perustaessaan. Tehy on perustettu ja olemassa ensisijaisesti jäseniä ja heidän etujensa ajamista varten. Edunvalvonta on yksi tärkeimmistä ammattiosaston tehtävistä.

Tehyn Pellon ammattiosaston perustamiskokouksessa 28.3.1981 allekirjoittaneina olivat sairaanhoitajat Paula Alaniemi ja Tuulikki Ikonen ja laboratorionhoitaja Sirkka Liisa Krans.  Ammattiosaston rekistäytymispäivä oli 11.5.1981.

Tehyläisiltä ammattilaisilta itseltään edellytetään kykyä tehdä työtään jatkuvassa muutoksessa sekä kykyä vaalia ja kehittää ammattitaitoaan uusia haasteita vastaavaksi. Hoitoalalla työllä on vahva eettinen perusta. Työtä tehdään ihmiseltä ihmisille - sekä tekijänä että potilaana ihminen on kaiken mitta.

Suurin osa jäsenistämme työskentelee sosiaali-  terveydenhuollon eri työpisteissä ja sairaankuljetuksessa.  Jäsenistöömme kuuluu mm. ensihoitajia, fysioterapeutteja, hammashoitajia, kätilöitä, laboratorionhoitajia, lastenhoitaja, lähihoitajia,  lääkintävahtimestari-sairaankuljettajia,  osastonhoitaja, sairaanhoitajia,  suuhygienistejä,  terveydenhoitajia.

Järjestötoiminta on osaltaan  edistänyt  moniammatillista  yhteistyötä potilaan hyväksi.

30-vuoden  kunniaksi  tehyläisten työpaikoilla juotiin kakkukahvit 11.5.
Syntymäpäiviä ammattiosasto vietti lauantaina  28.5.2011 Kotariipillä.

Tehy 30 vuotta 2012

Rovaseudun tehyläiset järjestivät juhlat 9.6.2012 ja kutsuivat myös ympäristökunnat juhlimaan Rovaniemelle. Mekin sinne riensimme.
30 vuotta (Liittoon liittymispäivä v. 1982 aikana) Tehyn jäsenenä olleet ja juhlaan ilmoittautuneet saivat ruusun sisäänpääsyn yhteydessä  iltajuhlassa ravintola Valdemarissa omalta ammattiosastolta.