Ammattiosasto sai kunniakirjan 28.1.2013

Kotariipi

Saimme ammattiosastomme sähköpostiin Tehyn järjestöyksiköstä postia joulukuun 14. päivänä 2012.  Postissa kerrottiin, että  Tehyn hallituksen palkitsemisohjelman mukaisesti meidät palkitaan hyvästä työstä ja olemme yksi 15:sta tänä vuona palkittavasta ammattiosastosta. Palkittavat teot liityyvät edunvalvontaan, jäsenhankintaan ja jäsenhuoltoon sekä jäsenviestintään. Palkinto summa maksettiin joulukuussa 2012 ammattiosastomme tilille.  Tämän lisäksi alueasiamise antaa palitsemistilaisuudessa ensi vuoden puolella ammattiosastolle kunniakirjan. josta näkyy palitsemisen perusteet.

Palkintoraha tulee käyttää toimijoiden palkitsemiseen. Ammattiosasto voi itse ratkaista ketkä kaikki ovat palkintonsa ansainneet. Palkittavia voivat olla hallituksen jäsenet, yhdysjäsenet, luottamusmiehet ja muut toimijat, jotka ovat tehneet töitä jäsenasioiden eteen. Ainoa kriteeri palkinnon käyttämisessä on, että sitä ei saa antaa rahana tai lahjakorttina palkittaville. Tavaraa, ruokailua ja viihdettä voi olla. Toiveemme on, että palkitseminen toteutetaan kevään 2013 aikana.

Hallitus päätti käyttää palkintorahan tavarana, ruokailuna ja illanviettona toimijoille (hallitus, varajäsenet ja luottamusmiehet) 24.5.13 Kotariipillä. Tavarapalkintoon päädyttiin, sen vuoksi, että kaikilla palkittavilla on mahdollisuus päästä osalliseksi palkinnosta. Illanvietto myös päädyttiin viettämään Pellossa, jotta kaikilla palkittavilla olisi mahdollisuus osallistua tilaisuuteen. Palkintorahan käyttö hyödyntää Pellon yrittäjiä.

Hallituksen ja toimijoiden palkitseminen Kotariipillä 24.5.2013
Päätimme käyttää ammattiosaston toimijoiden palkitsemisrahan yhteiseen illanviettoon ja henkilökohtaiseen Kalevalakoru-lahjaan, ”muisto aktiivisesta toimimista Tehyssä 2012” on enemmistön mielestä perusteltua. Korulahjaan toimija sai esittää toivomuksensa. Yhteiskyydillä lähdimme kohti Kotariipiä, jossa meitä odotti meksikolaistyyppinen ateria ja kilpailuhenkistä ohjelmaa.  Mukaan lähti 13 toimijaa, kutsuttuja oli 15 (hallituksen jäsenet ja varajäsenet 6+6, puheenjohtaja, pääluottamusmies ja luottamusmies).  Aika kului rattoisasti hyvässä seurassa, ruuan ja juoman kera. Ruokailun jälkeen koruesittelijät, Martta ja Tyyne saapuivat yllättäin paikalle, heillä oli viihteellinen koruesittelytilaisuus, ja jokainen sai tutustumistarjouksena vastaanottaa mieleisensä korun. Illan kuluessa siirryimme katetulle terassille tietokilpailun pariin ja vaikka sää viileni niin hauskaa oli. Tilaisuuden päätteeksi lauloimme karaokea, mikä tempaisi mukaan myös henkilöitä, jotka eivät ole aiemmin harrastaneet laulamista. Kaikki hauska loppuu aikanaan, yön kynnyksellä tyytyväinen toimijajoukko lähti korut kaulassa ja käsissä kohti kotia.

Palkitsemistilaisuu Granni 28.1.13 alueasiamies Erja Korteniemi-Poikela, plm Taina Kivilompolo ja ao pj Tuula Ylisaukko-oja

Tehyn Pellon ammattiosasto sai kunniakirjan

Tehyn alueasiamies Erja Korteniemi-Poikela kävi luovuttamassa kunniakirjan hallituksen kokouksessa Grannissa 28.1.2013.
Kunniakirjan vastaanottivat ammattiosaston pääluottamusmies Taina Kivilompolo ja puheenjohtaja Tuula Ylisaukko-oja

Tehy on palkinnut vuoden 2012 parhaat ammattiosastot

Tehyn Pellon ammattiosasto 805

Hoitaa pienenä ammattiosastona tehokkaasti jäsenten edunvalvontaa. Jäsenistö on rohkeaa ja kaikki puhaltavat yhteen hiileen. Ammattiosasto uskaltaa nostaa voimakkaasti esiin vaikeitakin asioita ja ajaa sitkeästi jäsentensä edunvalvonta-asioita. Jäsenhankinta saa erityismaininnan tuleviin jäseniin kohdituvien henkilökohtaisten yhteydenottojen ansiosta.

Kunniakirja on myönnetty 12.12.2012 Helsingissä
Tehyn puheenjohtaja Jaana Laitinen-Pesola