Tehy Pellon Ammattiosasto 805 Ry:

Hallituksen kokoukset: Noin kerran kuukaudessa. Tarkoitettu hallituksen jäsenille, heidän varajäsenilleen ja luottamusmiehille.

Varsinaiset kokoukset kahdesti vuodessa  on tarkoitettu kaikille jäsenille. Tule mukaan vaikuttamaan!

Kevätkokouksessa  arvioidaan edelliseksi toimintavuodeksi asetettujen tavoitteiden toteutumista ja toiminnan taloudellista tarkoituksenmukaisuutta sekä päätetään niistä toimenpiteistä, joihin arviointi antaa aihetta. Käsitellään edellisen vuoden tilinpäätös, esitetään toiminnantarkastajien/tilintarkastajien lausunto, päätetään tilinpäätöksen vahvistamisesta, vastuuvapauden myöntämisestä hallitukselle ja muille tilivelvollisille.

Syyskokouksessa vahvistetaan toimintasuunnitelma ja talousarvio seuraavaa toimintavuotta varten. Valitaan joka toinen vuosi ammattiosaston puheenjohtaja. Valitaan joka toinen vuosi ammattiosaston hallituksen muut varsinaiset ja näiden henkilökohtaiset varajäsenet. Valitaan seuraavaksi tilikaudeksi kaksi toiminnantarkastajaa/tilintarkastajaa ja näille varamiehet

Jäsenillat: Jäseniltoja on n. 2-3 vuodessa ja sinne ovat tervetulleita kaikki jäsenet. Yleensä niissä on jokin teema esillä. Seuraa etusivun Ajankohtaista palstaa.

Yhteiset tapahtumat: Järjestämme myös yleensä kerran tai kaksi vuodessa virkistäytymisretken esim teatteriin, patikoimaan, kylpylään. Ehdotuksia niistäkin otetaan vastaan. Osalistumme myös liiton tempauksiin sekä oman alueen juttuihin mukaan. Olemme siis aktiivisia! Kannustamme myös hallituksen jäseniä osallistumaan koulutuksiin. Sinullakin on mahdollisuus vaikuttaa.

Jäsenistön ehdotuksia otetaan vastaan pitkin vuotta

Ammattiosastoon kuuluvia työntekijöitä edustaa työpaikalla luottamusmies.

Luottamusmies on Tehyn ensimmäinen asiantuntija työntekijän näkökulmasta katsottuna.

Luottamusmiehellä on neuvottelusuhteet työnantajaan ja hän tuntee myös paikalliset olosuhteet, kuten paikalliset sopimukset, parhaiten. Tästä syystä jäsenen kannattaa kääntyä työ- tai virkasuhdetta koskevissa asioissaan aina ensin luottamusmiehen puoleen